lørdag den 20. marts 2010

Første indlæg

Længe har jeg gået som katten; rundt om den varme grød, men NU skal det være.
Jeg hopper ud som blogger!

Bloggen vil komme til at handle om mine fritidsbeskæftigelser - garn og glas.

Mine skuffer bugner af garn, og ideerne står i kø, så det er tit svært at beslutte hvad der skal på pindene næste gang.

Lige nu er jeg ved den afsluttende bort på et bindesjal. Rent tv-strik, men jeg tror det bliver godt, og da jeg er og bliver en frossenpind, skal det nok komme i brug, selv om foråret nu langt om længe er på vej.

I kælderen har jeg indrettet et lille glasværksted.

Glasset jeg bruger er Bullseye-glas og Float-glas (alm. vinduesglas).

Glasset skæres med en glasskærer og smeltes (fuses) sammen i en glasovn. Oftes bruges 2 lag - en basisplade, som er klar, og farvet glas.

Hvis det færdige resultat skal være et fad eller en skål, skal glasset en ekstra gang i ovnen over en form, hvor det bliver "slumpet".

Fadet her er en gave til min mormor, som fylder 91 år på mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar